تبلیغات
طلبه جوان - مطالب شهریور 1391
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
«...وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ‌ رُ‌حَمَاءُ بَیْنَهُمْ...»(1)
«...و كسانى كه با اویند، بر كافران، سختگیر و با همدیگر مهربانند...»
 یکی از صفات بارز یاران با‌وفای پیامبرعظیم الشان اسلام که در این آیه به آن اشاره شده، در مقابل کفار شدید و محکم و بین خود مهربانند.
و این ویژگی یاران پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) جزء صفات یاران امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) هم شمرده شده است.
امام باقر (علیه‌السلام) در این مورد می‌فرماید:
«کانى انظر الیهم مصعدین من نجف الکوفه ثلاث مائه و بضعه عشر رجلا کان قلوبهم زبرالحدید... یسیرالرعب امامه شهرا و خلفه شهرا. »(2)
«گویا آنان را مى‌نگرم سیصد و اندى مرد بر بلنداى نجف کوفه ایستاده‌اند. دلهایى چون پولاد دارند. در هر سو تا مسافت یک ماه راه ترس بر دلهاى دشمنان سایه مى‌افکند.»
دشمن خار و زبون اسلام  با ساختن فیلم‌های موهن و موسیقی‌های توهین‌آمیز به خیال خام خود می‌خواهد این نور با عظمت الهی، اسلام ناب محمدی را زیر سوال ببرد و خاموش کند!!!
حال وظیفه ما در این عرصه سرنوشت‌ساز تاریخ، طبق آیه‌ای که در بالا اشاره شد (رُ‌حَمَاءُ بَیْنَهُمْ) باید بین خود به نیکی و مهربانی رفتار کنیم و نتیجه این رفتار وحدت مسلمین جهان می‌باشد. هر زمانی ما با وحدت در مقابل دشمنان یکپارچه بپا‌خیزیم یعنی (أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ‌) باشیم، قطعا شکستشان می‌دهیم و نور عالم‌تاب اسلام طبق آیه 28 سوره فتح (3) که خداوند به صراحت به آن اشاره می‌کند عالم‌گیر می‌گردد و هر چقدر دشمن به این کار سخیفانه خود ادامه دهد مصداق این بیت شعر خواهد شد:
ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست. عرض خود میبری و زحمت ما می‌داری.
البته زحمت ما هم نمی‌دارد و باعث همبستگی بیشتر مسلمانان جهان با این اعمال احمقانه خود می‌شود. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
بار الها! شدت در مقابل دشمنان، محبت در برابر دوستان، تسلیم در برابر فرمان تو، توجه به عنایات خاص تو، و تلاش و كوشش براى بارور ساختن جامعه اسلامى، و پیشرفت و گسترش آن را به ما عنایت فرما.
به امید ظهورش
اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج

پی نوشت:
1. سوره فتح آیه 29
2. خصال، شیخ صدوق، ترجمه کمره اى، ج2، ص 318.
3. ترجمه آیه: «اوست كسى كه پیامبر خود را به [قصد] هدایت، با آیین درست روانه ساخت، تا آن را بر تمام ادیان پیروز گرداند و گواه ‌بودن خدا كفایت مى‌كند.»




طبقه بندی: تربیت مهدوی،  فتنه های آخر الزمان، 
برچسب ها: فیلم‌های موهن، أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ‌، موسیقی‌های توهین‌آمیز، وحدت مسلمین جهان، صفات یاران امام زمان، جامعه اسلامى،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 27 شهریور 1391 توسط حسن گندمکار
علت بیان نشدن توقیت توسط اهلبیت (علیهم‌السلام)
[الغیبة للنعمانی] «عن أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ مَتَى خُرُوجُ الْقَائِمِ عجل‌الله‌تعالی‌فرجه فَقَالَ یَا بَا مُحَمَّدٍ إِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ لَا نُوَقِّتُ وَ قَدْ قَالَ مُحَمَّدٌ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله كَذَبَ الْوَقَّاتُونَ.»(1)
«ابی بصیر گفت: به امام صادق (علیه‌السلام) عرض کردم: فدایت شوم حضرت قائم (
عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) چه وقت خروج می‌کند؟ فرمود: ای ابومحمد ما اهل بیت (علیهم‌السلام) وقت تعیین نمی‌کنیم محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) فرمود: وقت‌گذاران دروغ گویند.»
چرا اهلبیت (علیهم‌السلام) برای ظهور امام زمان وقتی رو تعیین نکردن و برای توقیت(2) حرمت قائل شدن؟
چند دلیلی که در جواب این سوال ممکنه به ذهن ما خطور کنه:
1. اگه اهلبیت (علیهم‌السلام) برای ظهور آقا امام زمان(
عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) وقتی رو تعیین می‌کردن، راه رو برای سوءاستفاده شیادان باز می‌ذاشتن. ولی با مشخص نشدن وقت برای ظهور شاهد این امر هستیم که در طول تاریخ انحرافی از بابت توقیت توسط  شیادان صورت نگرفته.
2.  همونطوری که مردم در غیبت امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) نقش داشتن باید در ظهور ایشون هم نقشی رو ایفا کنند، اگه تعیین وقت توسط ائمه اطهار (علیهم‌السلام) صورت می‌گرفت دیگه برای ایجاد شرایط ظهور و ایفای نقش، مردم خودشون رو موثر نمی‌دونستند و این با فرهنگ اهلبیت (علیهم‌السلام) سازگار نیست.
3.  دلیل مهمتر اینه که شیعه سالها رنج و مرارت کشیده و این رنج‌ها رو به امید ظهور و فرج امام زمانش تحمل کرده، اگه برای ظهور وقتی تعیین می‌شد و شیعیان علم به این داشتن که امام تا سالی که برای ظهور مشخص شده، ظهور نمی‌کنه، اثری منفی از لحاظ  روحی و روانی برای شیعیان داشت و باید اونها این رنج‌ها رو تا زمان مشخصی به جون می‌خریدن ولی با عدم توقیت، امید برای اینکه امام زمان (
عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) هر لحظه ممکنه ظهور کنه و شیعیان از این مرارت‌ها نجات پیدا کنن بیشتر می‌شد و باعث پویایی شیعه می‌گشت.

پی نوشت:
1. بحارالأنوار ج52، ص119، باب21
2. توقیت به معنای تعیین وقت است.
لینک مرتبط:




طبقه بندی: برداشت های غلط،  تربیت مهدوی، 
برچسب ها: فرهنگ اهلبیت(علیهم‌السلام)، توقیت، كَذَبَ الْوَقَّاتُونَ، شیعه، امید ظهور، پویایی شیعه، غیبت امام زمان،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 22 شهریور 1391 توسط حسن گندمکار
حرمت توقیت
یکی از آسیب‌های فرهنگ مهدویت تعیین زمان برای ظهور امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) هست. مثلا بعضی افراد در زمان حال برای ظهور امام عصر وقت تعیین کردند به این صورت که:
- امام زمان ارواحنا له الفداء در 21 دسامبر سال 2012 میلادی مطابق با اول دی 1391 برابر با روز جمعه 7 صفر 1434 سال روز میلاد حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) ظهور می‌کنن!!!
در این نوع موارد که شبهه‌ای ممکنه برای ما پیش بیاد ائمه اطهار (علیهم‌السلام) مثل همیشه به این امر نیز پاسخ دادند و اون اینه که، هر موقعی که دیدیم برای ظهور امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) وقت تعیین میشه وقت گذاران رو درغگو بشمریم برای اینکه زمان ظهور بر انسانها مخفی خواهد موند و جز خدای متعال کسی از اون خبر نداره.
از امام باقر (علیه‌السلام) سؤال شد، آیا براى ظهور وقت (معینى) است؟
فرمودند: «آنها که براى ظهور تعیین وقت می‌کنند دروغ می‌گویند.» (و سه بار این جمله رو تکرار کردند.)[1]
با توجه به این حدیث تعیین وقت ظهور، برای امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) امکان نداره و همانگونه که اشاره کردیم وقت ظهور حضرت نامشخصه و ممکنه هر لحظه اتفاق بیافته و ما هرگز نمی‌تونیم برای این اتفاق مهم وقتی رو از قبل تعیین کنیم.
 با این حال بعضى آگاهانه یا ناآگاهانه براى ظهور وقت تعیین می‌کنن که کمترین اثر اون احساس یأس و ناامیدى براى کسانیه که این وعده‏‌هاى دروغین رو باور کردن ولى خلاف اون رو مشاهده می‌کنن.
پی نوشت:
1. غیبت طوسى، ح 411، ص 426. «أخبرنا محمد بن یعقوب، عن الحسین بن محمد، عن معلی بن محمد، عن الحسن ابن علی الخزاز، عن عبدالکریم [بن عمرو] الخثعمی، عن الفضیل بن یسار، عن أبی جعفر (علیه‌السلام) قال: قلت له: لهذا الامر وقت؟ فقال کذب الوقاتون، کذب الوقاتون، کذب الوقاتون »




طبقه بندی: تربیت مهدوی،  برداشت های غلط، 
برچسب ها: توقیت، تعیین وقت، درغگویان، آسیب فرهنگی مهدویت، وعده‌های دروغین، وقت ظهور، شبهه،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ شنبه 11 شهریور 1391 توسط حسن گندمکار